Nuo problemos iki sprendimo: 8 žingsnių Simplex metodas

Straipsnio autorius: Danielius Goriunovas / Debesyla

Danielius Goriunovas / Debesyla

Dalinuosi ką patyręs, nes kažkas paprašė.

Geriausi verslai veikia per LEAN techniką – bandai dalyką, žiūri, kas gaunasi, darai antrą dalyką, tęsi. Kūryboje ir savo gyvenimo architektūroje panašu.

Kaip išgryninti problemas, kurios tave kamuoja, kad lengviau rastum sprendimus? Čia tau padės SIMPLEX technika.

Bent vienos smulkmenos praleidimas pro akis gali reikšti visišką nesėkmę ar tobulos galimybės praradimą.

Min Basadur sukūrė šį įrankį, ir jį aprašė savo knygoje “The Power of Innovation”. Jis tinkamas bet kokioms problemoms spręsti: tiek buitinėms, tiek verslo. Simplex sudaro 8 etapai.

Iš esmės…

Klausimai.

Tavo problemos gali būti labai aiškios, o jeigu ne, tuomet galime jas sukonkretizuoti naudojant šiuos klausimus:

  1. Kaip pagerinti prekę ar paslaugą, jog ji labiau tenkintų (klientus)?
  2. Kokius skundus (iš klientų) girdi?
  3. Ką jie atliktų geriau, jeigu suteiktume jiems savo pagalbą?
  4. Kam mes galime būti naudingi, turėdami savo žinias?
  5. Kokios mūsų mažos problemos galėtu virsti didelėmis ir kaip jos įtakotų mūsų verslą?
  6. Kas stabdo ir sunkiną mūsų verslą?
  7. Kaip galime pagerinti kokybę?
  8. Ko mes nedarome, ką daro mūsų konkurentai?
  9. Kas erzina ir vargina mūsų komandą?

Šie klausimai sprendžia problemą, kuri egzistuoja dabar. Tačiau rekomenduojama pažvelgti ir į ateitį, planus. Pažvelgti, kaip galėtu keistis klientai bei pati rinka po kelių metų. Patartina į problemą pažvelgti ir iš kitų perspektyvų. Tam puikiai tinka šešių skrybėlių ir šešių batų metodai. 1

Faktai.

Šis etapas skirtas ištirti jau esamą problemą. Patarimai, kaip tai padaryti:

  1. Išanalizuokite, koks yra kitų žmonių požiūris ir kaip jie supranta problemos situaciją.
  2. Ištirkite idėjas, kurias jūsų konkurentai įgyvendino.
  3. Detalizuotai išanalizuokite klientų poreikius.
  4. Nekartokite to, kas jau buvo daroma.
  5. Pilnai išsiaiškinkite procesus, detales, technologijas, paslaugas, kurias ruošiatės naudoti.
  6. Įsitikinkite, jog pastangos, kurias dėsite į sprendimo paieškas, bus vertos rezultato.

Su šiuo etapu jūs įsitikinsite, jog visi sprendimo būdai, kuriuos ruošiatės įgyvendinti, yra realūs ir apčiuopiami.

Apibūdinimas.

Pasiekus šį etapą jūs turėtumėte žinoti, su kokia problema susidūrėte, taip pat žinoti visus su ja susijusius faktus.

Nuo čia jums reikia identifikuoti tikslia problemą ar problemas, kurias norite išspręsti.

Svarbu spręsti problema reikiamu lygmeniu. Jeigu jūs klausite per daug plačių klausimų, gali būti, jog atsakymai bus ne tokie efektyvūs kaip norėtųsi. Jeigu klausite per daug tikslių klausimų, gali būti, jog išspręsite tik simptomus ir problemos sudedamąsias dalis, o ne patį jos branduolį.

Min Basadur siūlo vietoj klausimo “kodėl”, klausti “kas tave stabdo”.

Pavyzdys: jeigu jūsų pasodintas medis miršta, jūs galite klausti “Kodėl aš noriu, jog medis būtų sveikas”, tai gali išplėsti klausimą net iki tokių: “Kaip aš galiu įtakoti mūsų aplinkos kokybę”.

Didelės problemos dažniausiai susideda iš daug mažų, tai etapas, kuriame galite naudoti 6k ir 5k metodus. 2 Jie puikiai tinka pagerinti problemos esmės supratimą.

Idėjos generavimas.

Tai etapas, kurio tikslas yra iš generuoti kuo daugiau įmanomų idėjų. Galima naudoti visus idėjų generavimo įrankius. Brainstormingas puikiai tinka šiam metodui.

Nekritikuokite ir neteiskite idėjų šiame lygyje, stenkitės susikoncentruoti tik į idėjų generavimą.

Prisiminkite, netinkamos idėjos gali būti kelias į genialias.

Idėjų atsirinkimas.

Jau turime idėjas, liko tik atsirinkti geriausias.

Geriausias sprendimas gali būti akivaizdus.

Jeigu ne, tuomet reikėtu gerai pagalvoti, pagal kokius kriterijus jūs ją vertinsite. Išanalizuokite idėjos perspektyvas ateityje, jos pritaikymą realybėje, visus sunkumus, kurie gali užklupti jus realizuojant idėją.

Na, kuomet idėja yra aiški, tai ateina laikas ją vystyti kiek įmanoma plačiau. Pagrindinė taisyklė yra įsitikinti, ar ji yra verta jūsų pastangų. Neleiskite, jog jūsų ego užvaldytų sveiką protą.

Jeigu jūsų idėja, manoma, neatsipirks ateityje, patariama kartoti visą metodą iš pradžių.

O kaip žinoti, jog jūsų idėja yra verta dėmesio? Atsakymas paprastas – išanalizuokite ją pagal šiuos kriterijus:

  1. Rizikos analizė – padeda suprasti, kurioje vietoje galite suklysti.
  2. Jėgos lauko analizė – ji padės jums ištirti visus už ir prieš.
  3. Šešių skrybėlių metodas – leis ištirti jūsų sprendimą iš įvairiausių perspektyvų.

Planavimas.

Kuomet idėja yra pasirinkta ir esate užtikrintas jos sėkme, pats laikas pradėti planuoti jos įgyvendinimą. Veiksmų planas padės jums nepasimesti ir laiku vykdyti savo įsipareigojimus.

Pardavimas.

Iki šio žingsnio jūs turite jau pradėti įgyvendinti savo idėją.

Dabar atėjo metas rasti žmonių, kurie ją nupirks ir taip parems jus.

Tai gali būti jūsų darbdavys, investuotojas ar bet koks suinteresuotas žmogus.

Veiksmas.

Pagaliau, po visų etapų prasideda veiksmas.

Štai čia atsiperka visas jūsų kruopštus darbas ir planavimas. Kuomet jūsų idėja jau “sukasi” galite pereiti prie pirmojo žingsnio ir ją tobulinti.

…Ir tai, iš esmės, yra SIMPLEX problemų sprendimo technika.

Gal čia ir nėra stebuklo, bet jei nenutuoki, ką daryti – vadovaukis šiais žingsniais – tai geriau, nei nedaryti nieko.

Bam!

Simpleksuojantis,
Danielius


  1. Apie kuriuos galbūt papasakosiu vėliau.

  2. Irgi galbūt aprašysiu, bet šiaip tai galima rasti Gūglėje. Atsiprašau už neišsamumą šiuo atžvilgiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *