Kūno šturmas (arba angliškai „bodystorming“) yra vienas iš Brainstorming technikos variantų: būdas sugalvoti naujų idėjų.
Šis metodas tinkamas, kai jau išnaudotas įprastas proto šturmas (brainstorming) – prigeneruota minčių – tačiau komandos nariai jaučiasi užsisedėję.
Metodas ypač naudingas jei galvojama apie fizinį produktą – tarkime naują architektūrinę erdvę, fizinį klientų aptarnavimą, technikos aparatą.
Fizinis aspektas svarbus, nes principas toks:
- Komandos nariai atsistoja;
- Ir įsivaizduoja ką jeigu tas produktas yra įgyvendinamas, kaip tai veikia, vaidina produkto vartotojus, aptarnautojus, žmonių judėjimą erdvėje, vaidina istorijas, imituoja produkto valdymą, potencialias problemas bei galimybes.
Iš esmės tiek ir tėra.
Metodo sugalvotojas, šokių studijos vadovas Carl Flink, teigia, kad tai – yra būdas kaip lengvai išbandyti sugalvotus principus, atsistoti nuo ribojančio stalo, išnaudoti pilną savo kūną ir, ypač, pajusti potencialią erdvę.
Kaip teigia autorius:
Yra didelis skirtumas kaip įsivaizduojame erdvę bei kokia ji iš tiesų.
(Asmeninis pastebėjimas: šitai patyriau pats, kai projektavausi savo namų interjerą. Ant popieriaus namai atrodė dvigubais erdvesni. 🙂)
Metodas ypač tinkamas architektams, interjero dizaineriams, renginių organizatoriams ir kitiems erdvių kūrėjams. Taip pat tinkama ir produktų inžinieriams, UX bei UI specialistams.
Ši kūrybinio mąstymo technika, tiesa, verta ir kritikos: įsivaizdavimas nėra lygus pilnam erdvės apstatymui, produkto maketui. Taip pat šio žaidimo nereikėtų žaisti kartu su produkto galutiniais vartotojais, nes jie – nežino ką pilnai įsivaizduoti, kas buvo numatyta. Taigi šitai tinkama tik specialistams, kurie jau yra dirbantys prie projekto.
Keli pavyzdžiai: