Gautas klausimas:
Esu [[iškirpta]] studentė ir šiuo metu rašau bakalaurinį darbą apie įvaizdį tinklaraščiuose. Kadangi esu Tavo tinklaraščio skaitytoja, todėl būtų nuostabu, jeigu pavyktų atsakyti į kelis klausimus!
Šio interviu atsakymai bus naudojami tik tyrimo metu, jis nebus viešinamas. Žinau, jog esate užimtas žmogus ir negalite skirti daug laiko, tad būčiau labai dėkinga, jeigu bent sakiniu ar dviem atsakytumėte į klausimą.
Žemiau pateikiu interviu klausimus.
Danieliaus atsakymas:
1. Kas Jūsų nuomone lemia tinklaraščio populiarumą?
Išties – nežinau. Nesu tikras. Nes tinklaraščių yra pačių įvairiausių ir šie skaitomi dėl įvairiausių priežasčių. Vieni populiarūs, nes jų autoriai žinomi, skandaluose vis besisukantys – kaip Maldekienė. Kiti, nes daug rašo į portalus ir žurnalus – Užkalnis. Treti tiesiog duoda kitokį, kitur nerašomą turinį – Rokiškis. Ketvirti – dar kitaip. Pežvelk į pop tinklaraščių sąrašus, pamatysi, kad jų visa įvairovė!
Bet galbūt: Žinutė, Kokybė, Reklama. Visi trys kartu – veda į populiarumą.
2. Kokios įvaizdžio savybės skatina skaitytojo dėmesį?
Atvirumas, nekintantis kokybės lygis, o šiaip – nėra baisiai kokių dalykų. Kai kur pagyrūnai gerai eina, o kitur – tiesiog potyrių pasakotojai.
3. Ar glaudus ryšys su skaitytojais gerina tinklaraščio įvaizdį?
Be abejo!
4. Kaip manote, ar įmonėms, kurios bendradarbiauja su tinklaraštininkais, pavyksta įgyti lojalių klientų?
Kažkokie keisti klausimai. Nu, taip, pavyksta. Bet geresnis klausimas būtų – kiek? Koks CTR? Koks ROI? Koks sugrįžtančių lankytojų procentas? Tai jau priklauso nuo a) Reklamos (kuo plačiau reklamuoji – tuo daugiau žmonių gali užsikabinti) ir b) Kokybės (dėl kurios liktų).
5. Ar tinklaraštininko patrauklus įvaizdis gali sudominti skaitytoją, net jeigu tinklaraščio autorius rašo jam neaktualia tema?
Aha! Yra tokių mano skaitytojų. Turbūt čia veikia kažkokios žmogiškos savybės – tiesiog buvimas žmogumi patrauklus. Žr. Feisbuko personas.
6. Kokie elementai, Jūsų nuomone, sukuria gero tinklaraščio įvaizdį?
Vientisas stilius (net ir “blogas”), patogus dizainas (naršyt tinklaraštyje), patogus būdas sekti – prenumerata emeilu ar kitokiu būdu (mažų mažiausiai fb page, bet tai nieko gero, visi juos turi ir jų po to nesimato vis tiek daugumai fanų). Visai neblogai – skaitytojų aktyvumas komentaruose, jų pasisakymai ir autoriaus atsakymai. Puslapio užkrovimo greitis taip pat svarbu, kad netruktų ilgiau 6 sekundžių ir nesvertų daugiau 1MB. Kokybiškos iliustracijos ir dovanos – knygelės, įrankiai, kitos priemonės.
7. Ar būdamas tinklaraštininku pastebite, jog įmonės vis dažniau renkasi bendradarbiavimą su tinklaraščiais, taip pakeičiant tradicinę reklamą. Kaip manote kodėl?
Nes tai atsiperka? Taip pat – turinys tinklaraščiuose ilgaamžiškas. Jei feisbuko įrašo po 1 mėnesio niekas nepamena, įrašus tinklaraštyje pamena ilgiau nei kelis metus. Kurti ilgalaikį turinį tinklaraščiuose, bendradarbiauti su jų autoriais, tiesiog apsimoka. Jei tavo verslas ilgalaikis.
8. Ar noras susitapatinti su tinklaraštininko įvaizdžiu gali lemti skaitytojo pirkimo įpročius?
Na, taip. Bet, vėlgi, prastas klausimas. Viskas galima. Klausimas koks to efektyvumas.