Eksperimentas: Kaip aš pradėjau keltis 4 valandą ryto? + Kiek dienų ištvėriau ir ką iš to išmokau.

Skaityk toliau!

Klausimas: ką sveiko proto žmonės daro, jei jie rašydami bakalaurinio darbą pradeda dirbti iki ketvirtos valandos nakties, o miega iki pat vidurdienio?

Atsakymas: aš nežinau.

Bet štai, ką padariau aš po kelių tokio darbo mėnesių – nusprendžiau per vieną parą 180° apsukti savo miego laiką ir pradėti KELTIS ketvirtą ryto.

Nuo 04:00 -> 12:00 miego rėžimo…
…į 21:00 -> 04:00 rėžimą.  

Genialu, tiesa?

Na, tiesą sakant, ne itin. Galbūt padariau klaidą neklausydamas pats savo išbandyto ir aprašyto mažų žingsnelių metodo. 1 Galbūt klaida kita.

Bet apie tai vėliau.

Šios vasaros liepos ketvirtąją aš nusprendžiau susitvarkyti savo miego rėžimą ir štai ką patyriau.

Grafikai, matematika ir kita (man) įdomiausia dalis.

Jeigu nekenti pieštuku braižytų linijų ant baltų lapų, matematikos ir kitokių mokslinių 2 dalykėlių… Prašau pakentėk. Aš neilgam.

Pirmiausia, pažvelkime į miego trukmės per dienas grafiką. Kartu jame kreivėmis pažymėtas ir atsibudimo bei užmigimo laikas.

Štai miego trukmės per dieną grafikas.

Tuomet palyginkime tai su savijautos pamiegojus grafiku. Savijautos vertė čia sąlyginė, lyginant su maloniausiomis dienomis. 3

Ir štai savijauta pamiegojus.

…Hm. Taip. Nežiūrėk į mane šitaip. Leisk pasiaiškinsiu.

Eee… Bet palauk, tai ŠIEK TIEK ne 4 valanda ryto! …Melagis tu, Danieliau!

Ei, ei. Ramiai. Žinau, pavadinime žadėjau ketvirtą valandą ryto. Tačiau jau penktąją dieną mano miego laikas peršoko iki šeštos valandos ryto, o tryliktą – grįžo prie penktos…

Aš tai žinau. Ir man pačiam keista, kaip tai nutiko.

Nes visgi, susiplanavau keltis ketvirtą valandą. Net Debesylos feisbuke pasakojau, kad tai darysiu. Tačiau taip ištvėriau vos penkias dienas.

Žavu, tiesa? Aš tikras beprotiškų tikslų siekimo įkvėpėjas. :-D

Todėl geriau leisk straipsnį čia pakreipsiu šiek tiek artimesne tiesai linkme – leisk toliau papasakosiu, kaip apskritai sekėsi keltis taip anksti. Nors anksčiau tris mėnesius tokiomis valandomis eidavau miegoti.

Nes, nors ir būtų smagu parašyti straipsnį apie kėlimasį TIK ketvirtą ryto ir taip patekti į pagrindinį Delfi puslapį… Šį kartą man to padaryti nepavyks. Šis mano eksperimentas šiek tiek nepavykęs.

Bet tik šiek tiek. Mano įsitikinimu, tokie potyriai nėra blogai.
Jie tik eksperimentų dalis. Tai nutinka visiems.

Toks išbandymas man buvo pirmasis gyvenime. 4 Ir nepaisant formalios nesekmės – visą mėnesį tęsiau gyvenimą su ankstesniais rytais, nei kada anksčiau patyriau.

Ir taip, iki šio iššūkio mano anksčiausias kėlimasis buvo 7:00, kai maždaug prieš 6 metus dar lankiau gimnaziją, o autobusai važiuodavo labai retai. Senokai.

Beje: iššūkio metu vedžiau viešą dienoraštį internete. Tačiau pamatęs, kad jo niekas neskaito, pradėjau rašytis į užrašinę. Deja, ją pamečiau. 5

Tai kaip pradėti keltis anksti?
Taip, tai mano rytiniai, nušukuoti ūsai.  ::  Foto aut. Vi Kontrimaitė

Ką išmokau iš mėnesio su ankstyvu kėlimusi… Ir ką patarčiau tau, jei norėtum pakartoti šį iššūkį?

Eksperimentas būtų buvęs bevertis, jei iš jo nebūčiau nieko išmokęs. Gerai, kad tai neįvyko. Taigi, štai ką supratau:

  1. Malonūs rytai motyvuoja. Pirmąsias penkias dienas rytai buvo geriausia paros dalis. Pasisėdėjimas balkone, paukščių giesmės ir saulės šviesa – tai padėjo keltis anksčiau, nes tai buvo malonu.
  2. O niūrūs rytai – ne. Ir tai priežastis, kodėl šeštąją dieną mano tikslas pasikeitė. Kokia prasmė keltis, jei lauke niūru, tamsu, lyja, o namuose net vidury vasaros – šalta? Niūriais rytais keltis nėra noro.
  3. Miegoti yra gera. O ypač kai saulė neketina lysti iš už debesų bei net paukščiams rytas nuobodus. Pasilikti miegoti ilgiau – maloniau nei keltis ir liūdėti.
  4. Nori anksti kelti? Anksti gulk. Be miego numirsi. Ir aš tai patyriau, kai pirmiau miegot eidavau 21 valandą, o tik 22 užmigdavau dėl kaimynų pasisėdėjimų kieme. Keliantis ketvirtą ar penktą ryto – eik miegoti bent 20-tą valandą.
  5. Ausų kištukai užkemša ausis. Ir ačiū Dievui, nes jei jie to nedarytų – būtų blogi kištukai. Jie padeda nuo tų pačių kaimynų ir šeimos narių. Ir patikėk, net nusipirkus pigiausių po 1 eurą – jie veikia.
  6. Turi žadintuvą? Turėk tris. Nuoširdžiai. Lengva išjungti vieną žadintuvą, tačiau išjungti tris – sudėtingiau. Geriausias žadintuvas, tiesa, man kurį laiką buvo kaimynų gaidys, nes jis neklauso „snooze“ komandos. Bet ar kiekvienas tokį galime auginti?
  7. Pabudome ir kelkimės. Ta nekenčiama mano vaikystės frazė. Ech. Tačiau keliantis ankstyvais rytais – būtina. Nes kitaip lengva vėl užmigti. Labai, labai, labai lengva.
  8. Reikia draugą turėti. O aš turėjau Debesylietį Igną, kuris kartu su manimi bandė keltis ketvirtą ryto. Su juo pirmomis dienomis žaidėme žaidimą, kad jei neatsikelsime – žadinsime vienas kitą skambučiais. Pirmom dienom tai padėjo, tačiau vėliau Ignas dėl savo šeimos turėjo iššūkį mesti, kas buvo gaila.
  9. Gaivus oras gaivina. Atsikėlus atsidaryk tą fortkę ar langą. Šaltas oras atgaivina ir neleidžia užmigti. Papildomi balai, jei tai padarai jau pasiklojus lovą, kad nekiltu noras vėl šiltai miegoti.
  10. Saulės ritmas nėra laikrodžio ritmas. Ir galiausiai… Dienų trukmės pokyčiai geriausiai matosi keliantis anksti rytais. Nors pirmomis dienomis saulė tekėdavo ketvirtą valandą, tačiau po vienuoliktos dienos – jau tik apie pusę penkių. O tamsoje keltis ir jungti šviestuvą nei vienas, nei penkiolika su trimis trečdaliais. 6

Ar bent jau tokia yra sutrumpinta mano potyrių versija.

O ar tu kada bandei keltis daugmaž aštuoniomis valandomis
anksčiau, nei tau įprasta?

Ar norėtum pabandyti?

Na, nebūtinai aštuoniomis valandomis anksčiau. Galbūt tu, kaip aš dariau, nemiegi iki dvyliktos valandos dienos. Tada pakaks ir mažesnių pokyčių.

Bet visgi, ar norėtum keltis anksčiau? Tuomet siūlau:

  1. Surask savo kėlimuisi priežastį.
  2. Nusistatyk savo naują ryto laiką.
  3. Surask sau bendramintį ar draugą.
  4. Pasinaudok Aurimo Mikalausko gidu. 7
  5. Pabandyk padaryti tai.
  6. Ir jei norisi – papasakok komentaruose žemiau, kaip sekėsi.

Arba, jei ilgą laiką gyveni ankstyvu ritmu – pasidalink, kaip tau pavyksta?

Man įdomu nes, nors šis mano eksperimentas buvo dalinai sėkmingas, jis nebuvo visiškai sėkmingas… O jei kada norėsiu pakartoti eksperimentą, man reikėtų dar pasimokyti. :)

Bet štai, kaip aš pradėjau keltis anksčiau!

Dar mieguistas,
Debesyla


  1. Apie šį metodą bei iššūkius lengvinančią Pasirinkimų architektūrą pasakojau straipsnyje „Kaip pradėti gyventi sveikiau“.

  2. Čia jie nelabai moksliški, bet į tą pusę.

  3. Plaukimo baidarėmis ir paskutinių mėnesio dienų.

  4. Turėjau ir panašų – apskritai keltis anksčiau. Bet tuomet labai anksti nesikėliau.

  5. Genialu…

  6. Kam tada keltis anksti, jei vis tiek jungi šviesą? Kad galėtum pasigirti feisbuke, jog esi labai dvasingas ir produktyvus veikėjas? Su dirbtine šviesa gali lygiai taip pat gyventi naktimis, kaip gyvendavau bakalaurinio rašymo metu aš.

  7. Labai išsamu!

15 netikėtos mintys... Prisijunk ir tu!

avatar
Rikiuoti pagal:   naujausius | seniausius | mėgstamiausius
Vanduo
Vanduo
Manau esmė – turėti tikslą keltis. Jau daugiau nei metus laiko keliuosi 4:00 – 4:30, nes mano darbas prasideda 5:00 – 6:00 (priklauso nuo aplinkybių). Kas padeda atsikelti – geriausias dalykas, tai žadintuvas vonioje, kadangi gyvenu su drauge, tai kad jos nežadinti, nori ar nenori turi eiti į vonią išjungti žadintuvą, tuo pačiu vonioj įsijungiu šviesą ir tada jau pradedu regėti pasaulį kitomis akimis. Sekantis dalykas – nuprausti veiduką šaltu vandeniu, išgerti stiklinę vandens. Galutiniam pabudimui seka saulės pasveikinimai (nuo 5 iki 10 ratų). Per pirmą tikrai jautiesi gana sunkiai, tačiau jau po trečio rato jauti kaip per visą kūną pradeda tekėti šiluma ir dingsta miegas. Po 15min suvalgau kokį vaisių ir lekniu į darbą, pusryčiauju apie 7 – 8, nes iki to kažkaip mano organizmas maisto dar nenori. Aišku, yra ir šalutinis efektas, miegoti neišeina anksti dėl socialinio gyvenimo, geriausiu atveju į lova atsigulu 22val (6val. kaip ir normaliai jau), bet dažniausiai būna vėliau, kas įtakoja nuovargį savaitės antroje pusėje ir jei grįžęs atsisėdi, o ne užsiimi aktyvia veikla, tiesiog „nulūžti“. Kita problema – savaitgaliai… Kaip ir minėjau pradžioje, jei nori anksti keltis, turi turėti priežastį (šiuo metu man tai darbas), o savaitgalis tos priežasties nebeturi, todėl dažnai ritmas… Skaityk toliau...
Danielius Goriunovas
Danielius Goriunovas

Ačiū, Vandenie! :)

Asta
Asta

Mano didžiausia problema – SNOOZE… Galiu spaudyt ir spaudyt kas penkias minutes, kol galiausiai jau turiu lėkt, nes vėluoju į darbą. Tai man padėjo paprasčiausiai laikyti žadintuvą vonioje. Tada esu priversta išlipti iš lovos, jį išjungti, o tada gi jau ir kriauklė nebetoli, atsiprausi ir miegai išsilaksto :)

Danielius Goriunovas
Danielius Goriunovas

O namiškių, jei turi, neprižadina visų iš karto žadintuvas? ;)

Nora
Nora

Kažkada ekspermento tvarka bandžiau keltis penktą ryto, tam, kad vėliau pusvalandį medituočiau, dar pusvalandį skaityčiau ir tada jau ruoščiausi savo darbams, laisvai ir su malonumu prabėgo taip trys savaitės… O tada visa tai pamiršau. Tarsi išgaravo iš galvos ir kodėl atsakymo ieškojau, bet apie tai kitą kartą. O daug geresnis būdas buvo keltis penktą arba pusę penkių, kai gyvenau Londėj. Žinot kokiu pagrindu? Nu tiksliau kas motyvavo? DARBAS. Nes man septintą prasidėdavo darbas, tai ir nusprendžiau, kad jeigu valandą su trupučiu važiuoti, tai tada kelsiuos anksčiau. Metus laiko taip. Dabar kitas darbas. Spėkit ar keliuosi penktą….

Uršulė
Uršulė

Pats geriausias būdas keltis anksti ryte, ir dar išlipus iš lovos eiti į lauką pasivaikščioti (nepaisant ar lauke audra ir pūga) yra……. nusipirkti šunį! :D
Taip taip, kiekvienas mano rytas prasideda ~6 ryto, su pižaminėm kelnėm išeinu į lauką, 20 min. pasivaikštau, o tada jau prasideda diena. Dabar jau net neįsivaizduoju, kaip įmanoma ilgai miegoti.

Danielius Goriunovas
Danielius Goriunovas

Ar nusipirkti katę, kuri už durų pradeda gailiai rytais „miau, miau, miau, miau“ kokį pusvalandį iki kol atsikeli įleist. (Arba palikus duris praviras šiaip per galvą patapšon.) Bent jau aš tai patiriu :D

oreore
oreore

Sveiki, kaip tik dabar aktuali si tema – miego ritmas.

Man mistiskiausias klausimas – o kaip uzmigti?! Ypac pirmus kartus.

(Dabar sunkiai isivaizduoju uzmigima iki 00.00, o kokia 21.00 tai isvis atrodo siaubingai anksti).

Vaiva
Vaiva

Atsikelkite 4:00 ar 5:00 ir po kelių dienų užmigti 21-22 val bus labai paprasta! Aš pradėjau vasarą keltis tokiu metu prieš darbus ir išlėkti į lauką pabėgioti 20-30 min. Super dienos pradžia! O po to dar paskaityti pusryčiaujant 15-20 min. Išeini iš namų, o tiek daug jau nuveikta! Žinoma, kiek niūroka tapo rudenėjant, teko bėgiojimą pakeisti joga. Viskas įmanoma, sėkmės! Tik jei turite partnerį, geriausiai būtų kartu tokiu režimu pradėti gyventi, kitaip gali tapti kebloka : D

Lenkai- bajorai
Lenkai- bajorai

Tie tav linka nuostabus. Vo tep siedi, skaita i puike supronti kas y fortke, bet visteik paspaudi paveiziet kon tas Danielius suspanga, i tep veizi Kernagis!
I sumįslyk tu tep.. Ačio! :)

pakeleivė
pakeleivė

Dar pridursiuprie jūsų auksinių minčių, kad ir be gyvūno visai smagu TIESIAI iš lovos – į LAUKĄ, pabėgiot (geriausia miške, kur ir oras grynas, ir paukščiai gieda:), pasportuot, pamedituot.., po to dušas šiltas – šaltas, vanduo su citrina ir – dienos darbai prasideda;) Sėkmės!

Danielius Goriunovas
Danielius Goriunovas

…Dar tarpe būtų gerai apsirengti. :D

O šiaip rimtai? Girdėjau pirmiau geriausia vandens stiklinę kokią išgerti atsikėlus. :o

wpDiscuz