Kūryba nėra marketingas (Taigi kūrėjui reikia draugo marketingisto)

kūrybiškumas marketingas
Pamąstymai ir juodraščiai

Tai – susiję. Kurti ir reklamuoti, kurti ir įtikinti, kurti ir parduoti… Bet kūryba nėra lygu marketingui.

…O didžioji dalis šiuolaikinės „kūrybos”, deja, yra būtent tai – marketingas. Turinys vartojimui. Ne kūrinys pajautimui.

Aš pats tai dariau.

Rašiau tekstus feisbuke ar instagrame tik tam, kad gaučiau dėmesio. Ieškojau būdų kaip išlaikyti lankytojus puslapyje ir padidinti prenumeratorių skaičių procentais. A/B testavau viską – mygtukus, tekstus, antraštes… Svarbu, kad tik mano vartotojai turinio suvartotų kuo daugiau + nupirktų kuo daugiau mano produkcijos.

Kurti turinį vartojimui lengva ir malonu.

Lengva, nes čia aiškios taisyklės – tau nereikia būti originaliam, kad gautum dėmesio – pakanka pakartoti tai, kas šiuo metu sukasi pokalbiuose, paminėti vieną kitą žymų vardą, panaudoti kelis marketingo triukus kaip „Rašyk komentaruose TĘSK, jei nori, kad parašyčiau tęsinį” ir, na, žinai apie ką aš. Feisbukas bei instagramas to pilnas. Likęs internetas irgi.

Malonu, nes geras turinys vartojimui – kartu ir parduoda. Kad ir ką nori parduoti. Jei parduodi save, gausi komplimentų koks fantastiškas esi, jei parduodi knygas, tavo knygas pirks, nes norės gauti daugiau tavo turinio ir, na, žinai apie ką aš. Internetas pilnas to.

Nesakau, kad turinys vartojimui blogai. Gal tai turi prasmę. Galbūt to reikia. Galbūt jei nebūtų šio turinio – nebūtų kokiu bullshitu užpildyti verslo puslapius… Būtų gaila… (Mmm…)

Bet kūryba, tikra kūryba, yra šis tas daugiau.

  1. Kūryba yra asmeniška. Kūryba nėra skirta beveidei masei. Turinys – skirtas. Kūryba, užtat, skirta žmonėms, kuriuos matai. Pažįsti. Vienam žmogui, kurį pažįsti. Gal, daugiausiai, keliems šimtams jų. Gal tik sau. Bet tikrai ne visai šaliai ir pasauliui. Kūryba yra asmeniška, o turinys – užpildyti tuščius knygos lapus, tikintis, kad juose netyčia pateiksi kažką kūrybiško.
  2. Kūryba yra drąsi. Tai, išties, neišvengiama – jei pasirįžai susitelkti tik į tikrus žmones, kuriems gali padėti, atkrito 99% žmonių, kuriems nepadėsi. Copypeistintas, šabloninis turinys – padės beveik visiem. Buki, nuvalkioti patarimai niekam nekenkia, taigi ir yra jei ne naudingi (geru atveju) tai bent nedarantys įtakos (blogesniu, bet akivaizdžiai ne blogu atveju). Tačiau kūryba – drąsi kūryba – gali sužeisti. Ji sužeis. Didžioji dalis žmonių pasipiktins tavo kūryba, tavo įžulumu, tavo keistumu ir išsiskyrimu. Drįsai pasakyti tai, ko nedrįsta pasakyti niekas kitas. Ir, kartu, ši kūryba – padės tam procentui, kuriems kūryba ir buvo skirta.

Tu, kaip turinio ar kūrybos amatininkas, gali rinktis – dirbti turinį ar kūrybą.

…Pasirinkti vieną. Eiti keliu, kuris veikia, ar keliu, kuris plečia visuomenę, kultūrą ar kad ir ką plėsti nori…

Vienas kelias glosto, o kitas išstumia.

Abu jie visuomenei naudingi. Abu jie pelningi. Nemanyk, kad kūrėjai neuždirba iš drąsios kūrybos – uždirba! Ir nemanyk, kad turinys vartojimui reiškia užtikrintą pelną.

Tai tik du keliai. Kurį renkiesi tu šiandienos projekte, kuriame dirbi šiuo metu? Kurį kelią rinksies artimiausiam savo darbe?

(Ne, tai ne vedybos – kelius gali keisti ir gali maišyti. Tik ne vienu metu.)

Parašykite komentarą

Palikite komentarą. Anonimiškai.