Jei negali sutraukti skaitytojų nemokamai – tai kas pirks tavo knygą? (Ar kitą kūrinį, nes tas pats taikoma ir kitoms medijoms.)
Tavo pirkėjai, kaip ir visi žmonės šiais laikais, neturi nei laiko, nei dėmesio, kad pirktų bet kurią pasitaikiusią knygą.
Be abejo, knygas jie perka dėl šių priežasčių:
- Patiko viršelis;
- Sudomino pavadinimas;
- Sudomino aprašymas knygos gale;
- Patiko gražus knygos turinys (šriftas, išdėstymas, knygos lapų popierius… Taip, pirkėjai kreipia dėmesį į šiuos dalykus);
- Girdėjo gerus atsiliepimus.
Bet turėk nors ir geriausiai paruoštą knygą – jei bus neįdomi tema, niekas jos nepirks. O įdomumas… Ach, sudėtingiausia dalis – temų aktualumas skaitytojui priklauso ne tik nuo pačio skaitytojo (amžiaus, lyties, padėties gyvenime) – bet ir dabartinės situacijos pasaulyje, bei kitų autorių kūrybos.
Pavyzdžiui, knyga apie tai, kaip užmotyvuoti save tikslams 2010 metais Lietuvoje būtų parduota nesunkiai – tai buvo geras metas, nes ir atėjo gausybės nepriklausomybės vaikų (gimusių apie 1990 metus) pilnametystė, ir baiginėjosi ekonominė krizė, ir tiesiog tokių knygų nebuvo.
Tačiau knyga apie šias temas 2022 metais? Nuvalkiota. Tiesiog neįdomi. Knygų lietuviškai apie tai prirašė gausybė autorių, tai laimėti gali nebent jei:
- Parašei itin originaliai, išskirtiniai;
- Tavo knyga tiesiog „naujesnė” ir laimi, nes dar yra pirkėjų, kurie tiki naujumo verte.
Dėl šių priežasčių taikliai pasakyti ar tavo knyga bus perkama – sudėtinga. Galima spėti, bet garantuotai žinoti dar prieš jos spausdinimą? Sunkoka.
Vienas nemokamas būdas sužinoti: padalink savo kūrinį nemokamai.
Iš tos dalybos nauda didelė:
- Sužinai ar tavo kūrinys išvis kažkam įdomus;
- Gauni naujų gerbėjų, jei tavo kūrinys dar ir patiko;
- Jei nepatiko – gauni išankstinės kritikos, ką turėtum pataisyti prieš kūrinio leidybą.
…Ir tau dar tai nieko nekainuoja, nes dovanojant – nereikia įtikinėti, kad atvertų piniginę. Tiesiog, štai, sukūriau ir imkite.
ATKREIPK DĖMESĮ: Tau nebūtina dalintis pilnu kūriniu. 🙂 Gali dalintis tik puse knygos. Arba skyriumi. Arba sutrumpinta versija. Jei tik to nori. Aš dalinčiausi pilnu kūriniu, bet jei tau baisu, gali apsiriboti save, o dar kūrinio gale pridėti reklamą, kad, štai, čia pirkite pilną versiją. Gausi kūrinio DEMO režimą.
Be abejo, galima knygą reklamuoti ir per Kickstarter – kaip padarė toks Vilius Stanislovaitis. Nemokamų būdų patikrinti produkto vertę yra ir daugiau.