reklamos ateitis

Viena svarbiausių priežasčių, kodėl žmonės tiek daug perka ir yra tokie nepatenkinti savo gyvenimu, yra reklama. Reklama sukuria netikrus poreikius – staiga mums prireikia „iPhone”, naujo automobilio ar žiedo su deimantu tik todėl, kad reklamuotojas mums įteigė tokį poreikį.

Kas yra reklama? Tai įmonė (arba politinis kandidatas ir t. t.) moka leidybos platformai (televizijai, laikraščiui, interneto svetainei, reklaminiam stendui ir t. t.), kad jos žinutė ir (arba) prekės ženklas pasiektų žmones. Įmonės moka už mūsų dėmesį ir bando priversti mus pirkti tai, ką jos parduoda. O leidėjas uždirba pinigus parduodamas savo skaitytojų / žiūrovų / naudotojų dėmesį.

Žinoma, mums, naudotojams… tai yra blogai. Dėl reklamų žiūrėjimo patirtis tampa daug prastesnė. Dėl reklamų daug blogiau skaityti (įsivaizduokite, kad skaitote šį straipsnį, o aplink jį yra 10 reklamų).

Dėl reklamų mūsų gyvenimas tampa blogesnis.

Argi tai ne nuostabu? Įmonės kuria ištisus verslus, kad *aktyviai pablogintų mūsų gyvenimą*. Ir jos tai daro, nes tai veikia. Nes mes perkame tai, ką jie parduoda, todėl reklamuotojai, naudodami šį modelį, uždirba daugiau pinigų, o leidėjai taip pat laimi.

Bet mes pralaimime.

Žinoma, daugelis žmonių, jei tik galėtų rinktis, verčiau reklamos nenaudotų. Aš mieliau žiūriu televizijos laidą per „iTunes” (kur už laidą galiu sumokėti dolerį ar du), nei moku už kabelinę televiziją, kur už tą patį dolerį ar du galiu gauti daug daugiau laidų, bet taip pat turiu kęsti reklamą. Tiesą sakant, man nereikia tiek daug laidų ir nesu pasirengęs mokėti mažiau, kad pabloginčiau savo gyvenimą.

Daugybė žmonių taikstosi su reklamomis, kad gautų turinį nemokamai. Bet tai nėra nemokama, nes:

  1. Jūsų gyvenimas yra blogesnis, nes turite žiūrėti reklamas.
  2. Už skelbimus, taigi ir už turinį, mokate pirkdami daugiau. Jei to nedarytumėte, reklamos nebūtų.
  3. Laikas, kurį praleidžiate žiūrėdami reklamas, yra kažko vertas.

Tai tampa svarbiau nei bet kada anksčiau, nes tiek daug laiko praleidžiame internete ir prie ekranų, taigi galimai ir prie reklamų. Ateityje reklamą matau dviem kryptimis:

1. Visuotinis paplitimas. Atrodo, kad būtent šia kryptimi ji ir eina. Tiek daug laiko praleidžiame tokiose svetainėse kaip „Facebook”, „Twitter”, „Gmail” ir kitose svetainėse, ir visos jos padengtos įkyria reklama. O su „iPhone” ir „Google Glass” ši reklama plečiasi ir užpildo beveik kiekvieną mūsų budraus gyvenimo akimirką. Dabar, kai reklamuotojai ir leidėjai turi tiek daug duomenų apie tai, kas esate, reklama bus visur, pritaikyta būtent jums.

Tačiau manau, kad ateinančiais metais atsiras vis daugiau paslaugų, kurios padės mums blokuoti reklamą. Akivaizdu, kad naršyklėje yra reklamos blokavimo įskiepių ir (arba) plėtinių, o žmonės naudoja tokius dalykus kaip „Tivo”, kad praleistų reklamą per televiziją. Už tai, kad kai kuriose paslaugose nebūtų skelbimų, galime susimokėti. Tai verta paslauga, už kurią verta mokėti, kad jūsų gyvenimas nebūtų toks bjaurus, nors, žinoma, ne visi galės sau leisti tokią paslaugą. Taigi vieni mokės, kad nebūtų jokių reklamų, o kiti negalės sau to leisti ir reklamos bus visur ir visada. Skirtumas tarp šių dviejų tipų gyvenimų bus didžiulis.

2. Rinkitės be skelbimų. Kai kurie protingi leidėjai pasirinks neturėti jokių skelbimų. Aš neturiu jokių reklamų nei čia, mnmlist, nei ” Zen Habits”. Kaip save išlaikysiu, jei ne skelbimais? Pardavinėdamas savo paslaugas. Akivaizdu, kad tai panašu į reklamą, bet manau, kad tai geriau. Neturiu reklamos, gadinančios jūsų patirtį, ir vienintelis dalykas, kurį parduodu, yra tai, ką jau turiu nemokamai savo svetainėje (pagalba, kaip pagerinti savo gyvenimą). O kadangi jau mane pažįstate ir dėl to ateinate į mano svetainę, labiau tikėtina, kad pasitikėsite manimi nei kokiu nors atsitiktiniu reklamuotoju. Jei pažeisiu šį pasitikėjimą, nustosite lankytis mano svetainėje. Turiu didelį stimulą išlaikyti jūsų pasitikėjimą būdamas patikimas.

Esu tik vienas leidėjas internete, bet yra ir kitų. Mes esame išimtys, bet manau, kad esame svarbios išimtys. Skaitytojai / vartotojai / žiūrovai gali rinktis leidėjus, kurie neturi reklamos, ir vengti / blokuoti tuos, kurie ją turi. Atsisakyti reklamos. Sąmoningai rinkitės, į ką kreipiatės, kuo pasitikite. Jei taip elgsis pakankamai žmonių, *reklamos nebuvimas taps konkurenciniu pranašumu*. Tai paskatins ir kitus daryti tą patį, ir tada galėsime rinktis gyvenimą be bjaurių reklamų, nemokėdami papildomai.

Kokia bus ateitis, priklauso nuo jūsų. Galite rinktis neskaityti, nežiūrėti ir nesinaudoti svetainėmis ir paslaugomis su reklamomis (o jei esate leidėjas, galite sukurti verslo modelį be reklamų) arba galite susitaikyti su bjauriomis reklamomis ir leisti, kad nugalėtų visagalybė.