6 Svarbiausios įpročių taisyklės

Straipsnio autorius: Danielius Goriunovas / Debesyla

Danielius Goriunovas / Debesyla

Dalinuosi ką patyręs, nes kažkas to manęs paprašė.

Šis įrašas parašytas 2013 Kovo 5 dieną.


1) Įpratimas, o kartu ir pasikeitimas užtrunka.

O užtrunka ilgą laiką, priklausomai nuo to ką nori keisti tai gali užtrukti nuo keturių mėnesių iki dešimčių metų. Tiesa, jei išvis pakeisti įmanomą – jei nusprendei pirkti mažiau ir turėti savo nuosavybėje daugų daugiausiai 200 daiktų tau tektų kiekvieną kartą įsigijus naują daiktą peržiūrėti ką jau turi ir išmesti ką nebenaudoji.

Dažniausiai nėra kažkokio taško kuriame gali sakyti “štai, aš pasikeičiau, dabar galiu eit atšvęsti”. Pasikeitimas vienos ir aiškios pabaigos dažniausiai neturi.

2) Įpratimas nebūtinai turi būti skausmingas. 

Dažnai manoma, kad jei jau keisiu, tai keisiu rimtai, ir taip bus gerai. Ir tai yra ta vieta už kurios dažnas užkliūną. Pakeist save per prievartą nepakeisi – nepakeis ir kitas. Na, nebent daryt kas liepiama yra maloniau, nei nedaryti.

Bandant įgauti naują įgūdį save keisk lėtai, labai velniškai lėtai, bet užtat pastoviai. Jei nori dažniau skaityti knygas tau nereik per dieną perskaityti po 50 puslapių, tuo labiau tiek perskaitęs sekančią dieną visai nebenorėsi skaityti.

Skaityk tik po labai mažai, tik po tiek kiek tu manai, kad ištvertum. Tarkim tas tris minutes rytais kol geri kavą – tau nereik daugiau, užteks trijų minučių. Po savaitės gali skaičių pakelti iki penkių, jei jau jauti, kad per lengva.

3) Greitas keitimasis neveikia.

Nebandyk keistis greitai, tai nesuveiks. Nebandyk ir keisti dviejų ar netgi daugiau dalykų vienu metu, tai irgi nesuveiks.

Aš tikiu, kad yra noras daryti viską greičiau, efektyviau, energingiau, parodyt pasauliui koks esi šaunus, bet tai nesuveiks. Po trijų dienų įnirtingo treniravimosi sporto klube, jei jame nesi ankščiau lakeisi, tu paprasčiausiai nebegalėsi paeiti, ką kalbėti apie norą ten grįžti.

Nebandyk vieną dieną skaityti knygą tris minutes, o sekančią jau šešias, trečią devynias ir taip toliau – tu mesi, tu nebepajėgsi. Įprask palengva, su malonumu, įprask lėtai. Trys minutės knygos visą savaitę. Tada praėjus savaitei pakelk iki šešių, bet ne ankščiau, neskubėk.

4) Praleidus vieną punktą nesustok.

Jei vieną rytą turėjai išskubėti iš namų be rytinės įprastos kavos nėra reikalo sustoti skaityti knygą. Nebūtina pradėti visko nuo pradžios, ar tuo labiau mesti, nes vieną kartą kažko padaryti nepavyko.

Praleidus vieną ar kelias dienas tu tiesiog tęsk kur baigei tarytum nieko nebuvo įvykę.

5) Tai tu keitiesi, tai tavo taisyklės.

Nesvarbu ką tu benorėtum keisti svarbiausiai prisiminti kodėl tu išvis tai darai, svarbiausiai matyti tikslą kurį tu pats nori pasiekti. Jei aplinka sako, kad knygą skaitytum kas dieną po tris minutes tai nereiškia, kad būtent tai ir turi daryti. Galbūt tu nusprendei, kad knygos tau nepatinka – tu jų ir neskaityk. O galbūt tu knygas tiesiog dievini – tokiu atveju skaityk, kad ir po pusę knygos, jei turi tiek laiko ir noro.

Svarbiausia, kad ir ką darytum nesustotum ir judėtum, kad ir kokiu greičiu nori judėti. Jei manai, kad sugebėtum sekmadieniais 10-tą valandą ryto parašyti po skyrių knygai ir nenustotum po keturių savaičių (keturių kartų) tai tebūnie – juk keitiesi savu noru, tai tavo taisyklės.

6) Pataikavimas sau nepadeda.

Tu gali, visi žino, kad gali, tu pats tai supranti. Nesakyk sau, kad tau trūksta motyvacijos ir todėl nedarysi, jei tu nenori kažko daryti tai tu ir sakyk sau, kad nenori.

Svarbiausia, kad nemeluotum pats sau tai sakydamas. Lygiai taip pat jei žinai, kad tikrai nori – nebandyk surasti priežasčių kurios trukdytų. Namų darbai palauks, draugelis Škotijoje palauks, merginos ar vaikino sms’ai niekur nepabėgs, nepabėgs ir draugai veidaknygėje.

Galų gale net jei visgi bandei pakeisti save ir tau nepavyko, tai nėra dėl aplinkos kaltės, tai yra tik dėl savo pačio pasirinkimo. Būk sąžiningas sau, jei nenori kažko daryti drąsiai tai ir visiems parodyk, o jei visgi nori padaryti – įrodyk ir tai.