Kaip paversti savo tinklaraštį skaitomiausiu Lietuvoje? Necenzūrinis gidas.

Straipsnio autorius: Danyla

Danyla

Tau gerai, kiek chebros tave seka šią akimirką? Užtenka, kiek plačiai girdimos tavo (išties geros) idėjos? O ir iš savo kūrybos jau uždirbi pakankamai šeimos pragyvenimui ir kelionėms po Azijos salas?

…Tuomet ko žiūri? Problemų turi?

Nuoširdžiai – eik po velnių, jei tau neįdomu, kaip gauti daugiau publikos dėmesio. Jei tau neįdomu patraukti akį ir…!

O jei įdomu, leisk, papasakosiu, ką tau daryti ir kur tau eiti. Cha, cha, cha.

Aš ne koks nimfomanas ar grafomanas, taigi ilgai netempsiu. Gauti visuomenės dėmesio dabar gali net paskutinis idiotas, taigi nesijaudink – pavyks ir tau. Supranti?

Pirmiausiai, kodėl tau reikia publikos?

Aš čia taip rafinuotai „publika“ vadinu žmogystas, lankysiančias tavo tinklaraštį. Jie gali būti tekstų skaitytojai, muzikos klausytojai, vaizdų žiūrėjai arba, geriausiai – pirkėjai, kurie tau neš babkes, kaip neša  Rokiškiui Rabinovičiui ar Alex Monaco.

Ir kokio velnio tau jų reikia? Nu…

  1. Tu gausi dėmesio. O aš matau, kad tau, vafli tu, patinka dėmesys. Ir dėmesys yra achuienai – jei kada bus liūdna, visad galėsi pabendrauti su savo chebra ir gauti iš jų idėjų, ką sukurti gero ir prasmingo. Nepamiršk, kad negali nuo mūsų užsidaryti namuose.
  2. Tavim visi patikės. Žinau, mokykloje iš tokių kaip tu tyčiojosi. O kaip nesityčiosi, cha cha cha! Bet dabar, kai tave seks tūkstančiai gražių snukių – tavo idėjos taps auksinėmis. Pažiūrėk į kokį Egidijų SEL Dragūną. Šneka lempas, net man aišku, bet žmonės tiki, nes jį seka minios! Minioje slypi pergalė.
  3. Tu užkalsi gražaus pinigo. Ir čia tau ne Darbo biržoje sėdėti. Tu galėsi kurti tai, kuo tiki. Versla nuo nulio! Pasakoti apie veganizmą, Kafkos knygas, vaikų auklėjimą, stogų dengimą ar nesvarbu, kas tau šaus į galvą (tikiuosi ne iš pistoleto, cha cha). Maždaug vienas procentas sekėjų visada pirks tai, ką sukursi. O procentas nuo šimto štukų – jau visai neblogai!

Aiškiau?

O dabar pratimas.

Atsistok nuo kedės, išskėsk kojas pečių plotyje, iškelk rankas ir… Ne, juokauju gi, sėk atgal, bachūras, cha cha cha!

Karočia, pratimas yra toks.

Dabar paimk ir įjunk vaizduotę. Žinau, kad per metus ją biškį pragėrei, bet nu pabandyk. Čia visgi tavo tinklaraštis, tai pasistenk dėl jo!

Iš kur atėjo dabartinė tavo chebra?

Nu? Čia jau pratimas, tipo. Galvok, galvok. Jei turi sekėjų (o juk turi?), tai iš kur jie atsirado? Kas juos atvedė iki tavęs?

Kartą načnyke, kur naktį pasipildau degalų, cha cha, manęs klausė, iš kur aš sužinojau apie šį tašką. Tai va – klausia ne manęs vieno, o ir kitų susirinkusių bahūrų.

Šiaip, publiką galima surikiuoti taip:

  1. Atėjo, nes asmeniškai pakvietei. Tarkim, buvai kokioj mokykloj ir vedei paskaitą apie savigyną ir sporto pratimus. Tada kalbos pabaigoje pasakei, kad ateitų į tavo puslapiuką. Bam!
  2. Surado tave per tavo fanus. Tarkim pašėrinai kokį gerą video, kur koks lopas kalnuose Golfiuką ardo. Tai pašėrino tavo sekėjai ir… Bam!
  3. Surado per paieškas. Šis toks biškį kompederastiškas metodas, bet būna tokių, pas kuriuos ateina. Suveiks, jei, pavyzdžiui, daliniesi skanių blynelių receptais. Blyn! Cha cha, pagauni? Pasakiau „blyn“ vietoj „bam“!
  4. Surado per žinomų žmonių šėrus. Žinomi žmonės – tie, kurie jau dabar turi auditoriją. Beata Tiškevič, Andrius Tapinas, koks ten Landsbergis ar Grybauskaitė. Šių žmonių šėrai šimtus kartų stipresni už įprastos auditorijos šėrus ir tuoj paaiškinsiu, kodėl tai bilekaip svarbu.

Taigi, kodėl tave seka? Ir iš kur atėjo tavo publika?

Geriausiai, paimk ir susirašyk visus šaltinius ant popieriaus lapo. Arba ant popieriaus lapukų, kaip padariau aš. Šie šaltiniai jau pasiteisino, taigi suveiks ir vėliau.

Kodėl žinomi žmonės tokie svarbūs?

A jie svarbūs todėl, kad jie žinomi! Cha, cha, cha! Pameni, kai sakiau, kad kai turi minią – tavimi visi tiki? Tai va, čia tuo pasinaudosime. Tau reikia susitelkti ne į mažus lūzerius, turinčius tris draugus feisbuke, o didelius rinkos ryklius. Krokodilus! Rinkos dinozaurus, blia!

Šitai achuienai svarbu. Realiai, gali nieko gero nekurti, bet jei tave pradės šėrinti rykliai – tu laimėjai rinkos žaidimą.

Juk pažiūrėk – feisbuke kai kurie projektai ir žmonės, kaip knyga apie savižudybes „Be pavadinimo“, atsiranda vien todėl, kad juo šėrina visi Andriaus Tapino draugai, įskaitant patį Tapiną. Arba kaip prieš du metus idiotai visokie šėrino apie pabėgėlius ir kalafiorus, o kiti idiotai bijojo.

Iš esmės nesvarbu, ką kuri – kokybiškai surinktą knygą ar vatnikų fabrike sukurtą mėšlą. Jei surinksi šėrintojų minią – tau pareis viskas. Bus achuienai.

Pavyzdžiui, aš visai nesenai trečią kartą atnaujinau tokį geriausių Lietuvos saviugdos tinklaraštininkų sąrašą. Tai visai paprastas sąrašiukas. Tiesiog išnaršiau lietuviškus internetus, susirašiau visus į ilgą Google Sheets sąrašą ir tada atrinkau 17 geriausių. Trumpai aprašiau… Ir bam!

Ką dariau aprašęs?

Ogi ėmiau ir KIEKVIENAM iš sąrašo parašiau po trumpą asmeninę žinutę. Ne spaminau, o kiekvienam atskirai, asmeniškai.

„Labas“ + „Tu esi jėga“ + „Tave paminėjau geriausių sąraše“ + „Štai nuoroda“ + „Būtų smagu, jei pasidalintum“.

Palauki kelias valandas. Ir bam! Ant kiekvieno jų feisbuko sienos pamačiau po įrašą. Mano lankytojų statistika Google Analytics atrodo šitaip:

Neblogas pokytis, ane?

Tai – žinomų žmonių galia. Kaip manai, kodėl žinomi žmonės gauna tiek dovanų nemokamai? Kojinių, knygų, puodukų, mokymų, apsilankymų restoranuose?

Nesu Užkalnis, bet štai, net ir man siūlo:

Joti ant svetimo by— nėra gėdinga, cha cha cha. Tai geriausia reklamos ir marketingo priemonė, kurią gali panaudoti. Tiesa, nesiūlau padlaižiauti. Ne!

Būk normalus žmogus. Parašyk „Labas“, susipažink ir, jei vertini kūrybą neigiamai – nemeluok! Jei teigiamai – irgi nemeluok. Melas greitai išlįs pro kelnes šiltu pavidalu, taigi geriau to nedaryk.

O kaip sukurti tokias pažintis?

Na, jei iki šiol buvai akylas, turbūt pastebėjai, kad minėjau vieną ilgą sąrašą Google Sheets formatu. Susikurk ir sau tokį sąrašą.

…Ką kuri? Jei nesi trenktas, tikiu, jog supranti, kad nesi kūryboje išskirtinis. Net jei rašai apie sodų apželdinimą – tikėtina, jog yra žmonių, kurie tuo irgi domisi.

Babuškos sako, kad Lietuvoj visi emigravo. Bet čia durnos babuškos sako, spjauk tu į tokius pasakymus, blet! Du su puse milijono chebros ir dar milijonas užsienyje – pakankama bet kokiai sričiai!

Galbūt tiesioginių konkurentų turėsi mažokai. Sakykim kalbi apie šunų globą, nes tau patinka ciucikai. Gerai. Bet tikrai yra žmonių, kurie šiaip mėgsta šuniukus!

Beata Tiškevič mėgsta šuniukus? Aš nežinau, tokia katitė kaip ji gali daug ką mėgti. Bet jei mėgsta šuniukus – įsirašyk į savo sąrašą! Kažkas rašo apie buldogų treniruotes? Įsirašyk į sąrašą. Kažkas paminėjo, jog šunys geriau, nei katės? Įsirašyk. Remigijus Šimašius pasiėmė globoti keturkojį draugą? Įsirašyk ir Šimašių į sąrašą!

Aišku, geriau, kai kuriate kažką panašaus. Pavyzdžiui, aš kuriu panašiai kaip ValtininkasAlbertas Skurvydas ir Pasakiškas mokslas – edukuojantį turinį.

Gerai, turi sąrašą? Ką dabar?

Įjunk muzikytę ir įsijausk, nes tuojau tu darysi draugus!

Labai paprastas dylas. Paimk ir kiekvienam iš eilės pasakyk „Labas“:

  1. ASMENIŠKAI. Jei kopijuosi žinutes – prarasi bet kokią pagarbą, bahūras. Niekada nespamink, į akivaizdžiai kopijuotas žinutes aš niekada neatsakau, nes jei nesugebėjo parašyti asmeniškai – ar tikrai jiems aš toks svarbus?
  2. DRAUGIŠKAI. Aišku gali ir labai rimtai, bet nu nereikia pirmame laiške išvardinti visos kritikos, pasilik tai ateičiai!
  3. TRUMPAI. Jei laiškas ilgesnis nei 6 sakiniai – tikėtina, jog jo niekas neatsakys. Arba jei atsakys, tai tik po kokių trijų savaičių. Taip nutinka visiems, kurie man siunčia kilometrines žinutes. Jei turi pagarbos, gerbk ir kitų laiką, neversk laiške ieškoti kažkokio vieno prasmingo sakinio!
  4. DOVANOK. Niekada, po velnių, nerašyk verslo pasiūlymų pirmame sakinyje. Niekam nerūpi, kas tu esi ir ką kuri. Iš kokio kelmo skridai? Geriau padovanok: vietą geriausiųjų sąraše, pasidalinimą su savo fanais, citatą viešai ar nemokamą knygą – tiesiog imk adresą ir atsiųsk. Nusipirk jų paslaugą. Jokių „jeigu“, susitelk į „sukūriau specialiai tau“.

Ant šitos sistemos veikia visas geriausias marketingas.

Numeris vienas Lietuvoje marketingo ekspertas Martynas Šaikus irgi dažnai tą pabrėžia ir, jei dar netiki manimi, bahūras, jis pagrindžia dar išsamiau ir geriau. Jei aš neįtikinau, leisk įtikinti Šaikui.

O kaip..?

Aišku, karočia, yra dar ir daugiau reklamos būdų. Pakalbėkime ir apie juos.

  1. Apsilankymai renginiuose. Dabar visi, kas netingi, organizuoja seminarus, mokymus, susitikimus ir kitokius biesus. Tu gali susisiekti su šių renginių autoriais ir pristatyti savo versliuką. Pristatai, susitariat dėl renginuko ir, pyst, jau stovi prieš auditoriją. Man tai veikia nuostabiai – pakviečia viena mokykla, o po kelių savaičių – žiū, jau kita, iš pavydo, irgi kviečia! O ten po 70+ naujų snukių, tave filmuoja kameros, deda hashtagus instagrame.
  2. Facebook ir Adworks reklamos. Jos kainuoja, bet čia, panašiai kaip ir perkant geresnius Adidas trenigiukus, tai atsiperka. Su feisbuku gali pateikti reklamas būtent feisbuko lankytojams, o su Adworks – visur kitur, kur tik yra reklamos, įskaitant ir Delfi. Čia gali eksperimentuoti, bet rekomenduoju tokius mokymus Protinga reklama, kur tau paaiškins viską – nuo chebros parinkimo, iki apsimokėjimo koeficientų skaičiavimo.
  3. Popierinės skrajutės ir plakatai. Reklamoje, kaip ir muštynėse su lopais, taisyklių mažai. Ir nors nebandžiau, bet tikiu, kad popierius gali suveikti visai įdomiai! Kas gi reklamuoja tinklaraščius plakatais? Niekas! Tu būsi pirmas.
  4. Knygos išleidimas. Labai panašus metodžiukas – tu tiesiog susisieki su leidykla kaip Alma Littera ar Obuolys ir pasiūlai dylą – davai, leidžiam knygutę apie dalykus. Knygutė patenka į knygynus ir bibliotekas. Ir žiū, ne kiekvienas blogeris irgi išleidžia po knygą! Tokios reklamos pavyzdys būtų Alex Monaco – jam knyga „Laimingi šunsnukiai“, tapusi bestseleriu, reklamos atnešė… Ohoho!
  5. Bendruomenės ir chebros jungimas. Taip pat gali eiti keliu, kaip eina fantastiškai charizmatiškas sporto treneris Ignas Bakėjus. Nori dėmesio? Sukurk savo judėjimą. Neparduok, tiesiog kviesk prisijungti į savas treniruotes, mitingus ar kad ir ką norėtum parodyti pasauliui!
  6. Nesusijusių verslų kūrimas. Tai Geležinės lapės triukas. Visad gali pristatyti save kaip juokingų iliustracijų kūrėją… Arba gali išeiti iš įprastų ribų ir atidaryti savo vardo kavinę. Tu gali, pavyzdžiui, įkurti masažo saloną. Ar nesvarbu – nesusiję verslai traukia didesnę minią.
  7. Apsilankymai radijo ir TV laidose. Žinai tokią Beata Tiškevič? Kas jos nežino! Tai štai, nors Beata pradėjo nuo asmeninės ir vienišos kūrybos, daugiausiai chebros apie ją sužinojo, kai ji išėjo į TV ir radijo laidas! Dabar ji net ir savo radijo laidą veda.
  8. Svečio įrašai kituose bloguose. Rašyti sau yra gerai. Tačiau rašyti ir pavogti kitų autorių publiką – tai jau protingo genties vado būdas! Pasisiūlyk kitiems tinklaraštininkams išleisti straipsnį jų puslapyje. Panašiai, kaip padariau aš.
  9. Straipsnių pardavimas į naujienų portalus. Teisybė yra tokia, kad Lietuvoje naujienų portalai – visiški lopai. Jie ima straipsnius ir už juos nemoka, nes „neturime lėšų“. Aha, matomai neturite lėšų, bet jau 20 metų pristatote naujienas. Cha, cha, cha! Bet nesvarbu, kartais tokie straipsniai gerai praeina ir tu gali savo senus straipsnius dovanoti – imkit, prašom. Keli nauji snukiai geriau nei nulis!
  10. Pasitikėjimas SEO. Nu, tu gali varyti vien tik paieškomis. Man kasdien ateina po 300 snukių iš paieškos. Bet… Tai miniatiūriniai skaičiai. Jei rašai blynų receptus, tai, blyn, neblogai prasisuksi. Bet šiaip… Chuinia čia, o ne reklamos būdas. Atsakau.
  11. Facebook grupės. Turi ką pasakyt? Eik į grupę feisbuke ir dalinkis! Tai veikia tiesiog achuienai, jei pasistengi ir nespamini. Jokiu būdu, ble, nespamink! Bus spamo – gausi į snukį. Ne nuo manęs, bet nuo grupių adminų. Su spamu geriau tu pyzdink namo, dalinkis retai ir tik į grupės temą. Ir tai suveiks!
  12. Nenustojamas turinio kūrimas. Tai – blogiausia idėja. Tu gali kurti, bet niekam neįdomu, kas tu esi ir ką kuri, jei nepasistengi pasireklamuoti. Lietuvoje gausu nuostabių menininkų ir autorių, kurių nežinome vien todėl, kad jie bijo reklamuotis! 30% viso darbo laiko kurk kokybišką meną, o 70% laiko – reklamuok jį.

Aišku tau?

Tokios tokelės, chebrike.

Sakoma, kad žymūs tinklaraštininkai yra dviejų rūšių:

  1. Pradėjo tinklaraštį ir tapo žymūs;
  2. Buvo žymūs ir sukūrė tinklaraštį.

Ir aš, tavo vietoje, nebijočiau viešinti savo idėjų, minčių, tinklaraščio ir kūrybos. Visgi, tai yra TAVO sielos balsas. Ir jis yra gražus. Patikėk manimi.

Pasidalink savo kūryba. O jei tau nereikia publikos, tai nafik čia viską skaitei? Varyk kurti įkvepiančių dalykų! Ant smūgio!

Jūsų bahūriukas,
Danyla

>