Idėjos iš Debesylos galvos

Paleisk savo nerimą

Išleista 2019-01-23 į Užrašai
sklmxcbmxty

Šis įrašas parašytas 2013 Kovo 26 dieną.


Paleisk savo įsitikinimus ir paleisk savo tikslus. Visi jie yra tik iliuzija. Daug žmonių bando pakeisti savo gyvenimą keliais paprastais ėjimais:

  1. Sukuria pagrindinę ateities viziją.
  2. Sugalvoja tikslus kurie nuves iki jos
  3. Dirba ir kitaip bando išgauti iš visko (ir visų) kuo produktyvesnę dieną
  4. Bei bando išgauti kuo geresnius rezultatus (kaip nubėgti metrai ar suvilioti klientai).

Ir tai yra puiku, turėti tikslą, viziją, bandyti šiandieną nugyventi geriau nei vakar dieną. Tai yra gerai.

Bet kartu su tikslais bei vizijomis ateina ir baimė. O ką jei man nepavyks padaryti to ką noriu? O ką jeigu klientas pabėgs, mylimasis atgal nemylės, o antro Apple sukurti nebepajėgsiu? Vien vienas iš šių klausimų yra pakankamas, kad visas kiaurai permirktum prakaitu.

Blogiausia viso to dalis, kad nerimas yra neišvengiamas. Nesvarbu, tu eini atsiskaitinėti mokyklinių įskaitų ar ruošiesi nupirkti pusę Samsung korporacijos, nerimas bus su jumis visada, didesniu ar mažesniu laipsniu.

Bet nėra būtina jausti nerimą kiekvieną akimirką. Todėl aš siūlau naują kelią pažvelgti baimei į akis. Kelio pavadinimas nusako ir visą esmę – „Paleisk„.

Paleisk nerimą

1) Prisipažink sau, kad tu nežinai.

Tai pirmas ėjimas ir turbūt svarbiausias. Pripažink sau, kad tu nežinai kaip tai ką tu darai pasibaigs ir, kad niekas kitas taipogi nežino.

Taip, tu gali numatyti. Bet ar gali žinoti? Tu manysi, kad eidamas nusipirkti loterijos bilieto tiesiog išleisi kelis litus ir galbūt po to laimėsi didįjį prizą, bet ar pagalvojai, kad didesnė tikimybė, jog tave nutrenks automobilis einant per gatvę, nei laimėti toje loterijoje?

Mes manome, kad jei stengsimės mes viską pasieksime. Na, ar bent patys sau taip sakome. Bet tai tiesiog netiesa – kai kurių dalykų net ir sutelkęs visą Heraklio jėgą nepakeisi. Mes nevaldome ateities, mes ir negalime žinoti kas joje įvyks. Pripažink tai sau bei pripažink kitiems.

2) Pažvelk baimei į akis.

Pažvelk ir surask ko tu išties bijai. Ko tu tikiesi, kad nutiks? Kai tik pajausi, kad vėl pradedi jausti baimę pažvelk į save ir surask tai ko tu bijai. Šis savo baimės suvokimas ne tik čia, bet ir dažnai kitose srityse yra tiesiog kritinis.

3) Apgalvok blogiausią atvejį.

Apgalvok bei greitai suprasi, kad tai ko tu bijai nėra taip jau blogai. Kas blogiausio gali nutikti? Klientas supykęs apvers stalą aukštyn kojomis, verslo partneris įsiutęs iššoks pro langą iš penkiolikto aukšto, techninės apžiūros metu negausi lipduko ar egzamine gausi vos septynetą.

Kiek blogai tai gali būti? Kaip tu su tuo susitvarkytum, jei tai nutiktų? Ir galų gale kokia tikimybė, kad tai nutiks? Aš įsitikinęs, kad net ir blogiausiu iš blogiausių atveju surastum išeities kelią. Tai neišvengiama.

4) Suprask, kad tau blogo nenutiks.

Jau pažįsti savo baimę ir pagalvojai apie blogiausią atvejį? Tokiu atveju pasakyk pats sau, kad ir garsiai, jog nesvarbu, išeities viskas tau bus gerai. Nėra juk taip svarbu gauti gerą pažymį ar prikalbinti tą vieną klientą – tavo gyvenimas nuo to nepasikeis. Išties nesvarbu net jei ši istorija kurią sau sakai yra melas – svarbiau, kad tu ją išvis sakai.

5) Paleisk ir kvėpuok.

Galų gale nerimas bei nežinomybė yra neišvengiama kasdienybės dalis, susitaikyk su tuo. Paleisk savo nežinomybės baimę, paleisk ir pačią nežinomybę. Suprask, kad kai kurių dalykų ne tik niekad nenumatysi, bet ir negalėsi pakeisti, nesvarbu ką vieni žmonės sako. Paleisk savo nerimą.

Ir galų gale įkvėpk oro. Po kelių akimirkų iškvėpk. Ar jauti tą palengvėjimo jausmą, tą lengvumo ir minties skaidrumo būseną? Kai baimės ir dienos darbai užgrius tave – nepamiršk kvėpuoti.

O kaip JŪS susitvarkote su savo nerimu?