Idėjos iš Debesylos galvos

Kokius iššūkius įveikiau, kurdamas savo pirmąjį online kursą apie appsų kūrimą

Išleista 2019-05-17 į Užrašai
android apps school 2

Kursas: Android Apps School.

Pradžia buvo sunki, reikėjo visko išmokti. Rudenį startavau Udemy platformoje, sukūriau tokį 2 valandų kursą apie Android appsų kūrimą, bet sulaukiau pakankamai neigiamų reakcijų. Paskui jį gruodžio mėnesį įrašiau iš naujo, jau buvo geresnis variantas. Sulaukė iš žmonių trumpalaikio susidomėjimo ir vėl jokių rezultatų…

Sausį nusprendžiau imtis kitų būdų, sukūriau savo online mokyklą Teachable platformoje. Teachable visiškai kitokia negu Udemy, ten nėra jokio marketo, visą auditoriją turi atsivesti pats. Taigi sukėliau kurso video, šiokį tokį aprašymą iš Udemy. Hm, kaip žmonės turėtų sužinoti ir užsimanyti nusipirkti šį kursą? Ėmiausi skaityti daug blog postų iš Teachable, Thinkific, Podia (visi panašūs savo formatu, kad suteikia infrastruktūrą mokyklai ir turi pats pritraukti auditoriją) – sužinojau, kad reikia sukurti savo personal brandą. Sugalvojau ir aprašiau savo viziją, misiją, tikslus.

Po to bandžiau daugiau pasireikšti Twitter, Quora, Facebook – vėlgi nieko. Domėjausi visokiais auditorijos „kūrimo“ būdais – vieni siūlo porą metų rašyti blogą ir reikštis YouTube, o kiti – turėti didžiulį reklamos biudžetą. Ankstesnis variantas – too slow, o daug investuoti į reklamas visiškai nesusigaudant, manau, neapsimokės. Galiausiai perskaičiau apie tarpinį variantą: publikuoti nemokamą ir naudingą turinio gabaliuką ir jį „boostinti“ tikslingomis reklamomis internete. Tam parašiau blog postą: How Do You Develop A Professional Mobile App For The First Time? Tarp kitko, temą sugalvojau pagal žmogaus užduotą klausimą Quora platformoje. Tada atsidariau savo FB puslapį, ir per tą FB puslapį nusipirkau reklamą 7 dienoms. 13 eur gavau dovanų, kadangi pirmą kartą naudojausi FB reklama. Iš kelių bandymų pavyko tam vienam postui surinkti ~280 likes, ~15 shares, ~25-30 page likes. Ir į email listą surinkau apie 50 žmonių.

Nemokamas blog postas dar ne pabaiga. Kadangi skaičiau, jog žmones turi „prisijaukinti“ ir pirmiausiai nemokamai duoti naudingų žinių, dar sukūriau 5 dienų email kursą. Blog posto gale yra nuoroda. Ją paspaudus žmonės kitame puslapyje gali užsiregistruoti į nemokamą 5 dienų email kursą. Taigi, užsiregistruoja ir jau kitą dieną gauna pirmą laišką. Iš viso per 5 dienas gauna penkias email pamokas, 6 dieną gauna vieną nemokamą PDF, o po to – 3 dienas iš eilės po vieną „pitch“ emailą mokamam kursui. Pitch metu aprašau kokios problemos juos kamuoja, kuo mano kursas naudingas. Ir dar viena svarbi detalė – ribotos trukmės 30% nuolaida mokamam kursui. Ties nuolaida strigau dėl techninių priežasčių – norėjau padaryti, kad kiekvienam žmogui individualiai paskaičiuotų 1 savaitės deadline’ą, bet galiausiai teko suktis su kuponu, kuris baigiasi kelios savaitės po reklamos kampanijos pabaigos.

Praktiškai sausį ir vasarį teko mokytis ir dirbti, ir galiausiai tik kovo vidury pradėjau rinkti potencialius klientus. Šiuo metu jau pusė subscriberių užbaigė email kursą. Nors pastangų įdėta nemažai, pardavimų vėlgi nėra… Taigi šiandien turiu email kurso ataskaitas, kiek žmonių atsidarė laiškus ir kiek paspaudė nuorodas į mokyklą. Taip pat turiu FB Ads analitiką, į mokyklos puslapius įdėjau Facebook Pixel kodą, dabar galiu matyti kokius puslapius atsidaro ir kokius mygtukus spaudžia. Taip pat FB Ads atradau Lookalike Audience – pvz., pagal savo puslapio aplankymus galiu sudaryti kriterijus, kad FB man surastų panašių žmonių, kuriems tai būtų aktualu ir pirktų.

Ką sugalvojau toliau daryti – analizuoti duomenis apie savo turimus subscriberius, ir smarkiai išanalizuoti ką siūlo konkurentai ir kaip jie marketina savo kursus. Mano mokamas kursas ganėtinai siauros apimties ir specializuotas yra, norėjau sukurti kažką išskirtinio ir geresnio 🙂 Bet panašu, kad nepataikiau. Vystau mintį tiesiog paimti iš Udemy nr. 1 seller kursą Android kategorijoje ir sukurti analogą (be copy-paste žinoma, ir kokybiška prezentacija, vis dar aktualiom temom). Ir tuo pačiu sugalvoti geresnę marketingo strategiją – pvz. per 1-2 mėn. sukurti blog postų, pasharinti juos Twitter ir FB, sukurti YouTube video, ir tada jau turint kažkiek turinio, ir panaudoti reklamas, kad greičiau ir smarkiau jį išplatinti.

android apps school

Dabar iššūkis atrodo net ne motyvacija ar „laiko trūkumas“, bet tiesiog neperdegti. Daug protinio darbo ir stresas dėl nežinojimo ar pavyks…

Vasario mėn. įsigijau „profesionalų“ studio mikrofoną su USB sąsaja, smarkiai pagerino kokybę, lyginant su headsetu. Video įrašymui turiu nemokamą OBS Studio, redaguoju irgi su nemokamu OpenShot video editor.

Kadangi mokyklai reikėjo custom domeno (sugalvojau tokį cool „androidapps.school„), teko pirkti pigiausią mokamą planą – per mėn. jis apie 35 eur. Bet dėl customer supporto ir funkcijų apsimoka. Su visais planais neribotas kiekis mokyklų, kursų, mokinių – taip pat nemokamam plane. Tik nemokamas neleidžia custom domeno (būna „mywhatevercourses.teachable.com“). Patį domeną pirkau namecheap.com nebrangiai, gavau SSL sertifikatą metams už kelis eurus ir DDOS apsaugą dovanų. Tada dar Cloudflare CDN reikėjo sukonfigūruoti domeną, kad būtų susietas su mano Teachable mokykla, ir kad aplamai žmonės galėtų jį pasiekti.

Blogui reikėjo cheap ir paprasto sprendimo. Kaip programuotojas, parašiau kelis blog postus su Markdown ir tiesiog eksportavau HTML ir įkėliau į Teachable blogą.

Email listui ir email kursui infrastruktūrą suteikia ActiveCampaign. Daug funkcijų turi, moku ~13 eur per mėn. Galiu kurti automatikas su visokiais kriterijais ir veiksmais. Pvz. kiti laiškai pagal tai ką useris pasirinko praeitame emaile. Ataskaitos ar atsidarė email, ar nuorodas spaudė. Abandoned cart emailai, ir t.t. Kiek kreivai įgyvendinta, bet cheap ir daug funkcijų.

Brangesni ir kietesti būna, pvz Drip ECRM (tas kainuoja, ir nėra integracijos su Teachable ar Thinkific). Teachable alternatyvos Thinkific, Podia, Kajabi,… pilną jų dabar. Kajabi tik prasideda nuo 150 eur per mėnesį, bet siūlo viską viename.

Bet štai ir baigiau:

Šarūnas Daubaris
„Android Apps School“ kurso autorius