Cookies kapitalizmas ne laikas pinigai, o tavo dėmesys

Straipsnio autorius: Danielius Goriunovas / Debesyla

Danielius Goriunovas / Debesyla

Dalinuosi ką patyręs, nes kažkas paprašė.

Prieš grubiai imant amžių – kompanijos kaip Ford ar General Motors naudodavo žmonių laiką, kad uždirbtų pelną.

Šiandien, kompanijos kaip Facebook, Google (nuo kurių, galima sakyti, tai ir prasidėjo) – naudoja tavo dėmesį, kad uždirbtų pelną.

Ką bendro turi Google, Facebook, Apple, Microsoft, Huawei, Samsung ir… Na, praktiškai visos šiuolaikinės technologijų kompanijos?

Jos perka ir parduoda informaciją apie tave.

Kartais tai atrodo visai nekalta. Tu feisbuko profilyje pasirašei, kad tau 34 metai, taigi feisbukas parduoda šią informaciją apie anonimizuotą tavo profilį reklamos tiekėjams, norintiems rodyti reklamą tik 34-mečiams. Teoriškai – taip gauni naudingesnę, geresnę reklamą ir atidavei visai nedaug.

Tačiau tas “atidaviau visai nedaug informacijos apie save”… Na, tai susideda. Šiandien įvairiausios kompanijos žino apie tave tiek daug, kiek tu net nenumanai, kad jos žino.

Pavyzdžiui – kaip manai kodėl atsidaro programėlė MoQ, per kurią gali patogiau atlikti apmokėjimus kavinėse, kur ankščiau mokėdavai nesusekamais grynaisiais?

O ar manai, kad programėlė Bolt neseka kur, iš kur ir kokiu paros metu važiavai?

O manai Delfi.lt nežino kokius jų puslapius naršei, kiek praleidai skaitydamas, ties kuria teksto dalimi nustojai skaityti ir kiek laiko praleidai rašydamas komentarus?

…Aišku, kai nenaudoji šios informacijos – gali atrodyti tai ne taip ir baisu. Ką čia jie sužinos? Juk informacija vis tiek anonimizuota! Ar ne?

Tik kiekvieną kartą kai naudoji šiuolaikinius išmaniuosius produktus – atiduodi dalį ir informacijos apie save. Savo pirkimo įpročius. Savo kelionių įpročius. Savo naršymo įpročius. Savo dėmesio įpročius. Tai, kas tau svarbu ir kas tau nesvarbu. Savo… Kalną informacijos dalelių.

Nesakau, kad reikėtų atsiskirti.

Tik atkreipk dėmesį – jei produktas nemokamas, reiškiasi, kad produktas esi tu. Ir reiškiasi moki savo nepriklausomybe.

…O jei kompanijos tau gali pateikti “vis labiau asmenizuotą ir geresnį produktą”, tai kaip manai iš kur jie apie tave visą tai sužinojo? Asmeniškai vaikščiojo iš paskos? Ne. Tiesiog kiekviena tavo akimirka prie išmaniųjų įrenginių – ir interneto puslapių – yra sekama.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *