100 Dienų bėgimo iššūkis: „Dideliam valios tinginiui – tai idealus iššūkis“ Pokalbis su LOGIN konferencijos organizatoriumi Arnoldu Rogoznyj!

Skaityk toliau!

Ar kada galvojai apie bėgiojimą? Apie naują užsiėmimą – didelių arba mažų atstumų įveikimą kasdien, kas kelias dienas arba kartą metuose Vilniaus maratone?

Šį kartą kalbinu… Arnoldą Rogoznyj. Tokį jauną ir energingą vaikiną, kuris tokią interneto žmonių konferenciją LOGIN sukūrė. Girdėjai tokią? Arnoldą gali rasti jo feisbuke, kur jisai dalinasi visokiais įdomiais dalykais ir kartais savo kelionių nuotraukomis…

…Ir šiandien jis papasakos kaip 100-tą dienų iš eilės, kiekvieną mielą (ar nemielą) dieną, nesvarbu – lijo ar pūtė vėjas, bėgiojo. Ir netyčiom vidutiniškai per dieną nubėgo po 4,9 kilometro.

Pasiklausykime!

Mūsų šiandienos herojus Arnoldas! :: Modifikuota Arcana Femina foto
Mūsų šiandienos herojus Arnoldas!  ::  Modifikuota Arcana Femina foto

Labas, Arnoldai. Pirmiausiai prisistatyk – kas toks esi?

Esu reklamos specialistas ir LOGIN konferencijos organizatorius. Taip pat esu adrenalino fanatikas ir visais įmanomais būdais stengiuosi jo gauti: bėgiojimas, motociklai, ekstremalūs užsiėmimai – nuo vandenlenčių iki šuolių su guma.

Ar dažnai keli sau iššūkius? Kur dešimtbalėje skalėje nuo Bailiausios pelės iki Drąsiausio liūto padėtum save?

Sunku gyvenimo nuotykius išskirti kaip iššūkius. Dažniausiai negalvoju apie tai, kaip apie iššūkį. Esu nuėjęs 960 km Jokūbo 1 keliu iki Santiago de Compostela per 25 dienas, šokęs nuo Vilniaus TV bokšto su guma… Bet ar tai galima vadinti iššūkiais?

Esu smalsus ir galiu išbandyti daug ką, jei tik leidžia galimybės. Gaila, kad dažniausiai tai ir lieka pabandymais, niekas neprilimpa ilgesniam laikui…

Jei paklaustum mano draugų – aš tikrai esu gana nuobodus, bet gal tai nesusiję su iššūkiais ir nuotykiais? Juk visus iššūkius dažniausiai įveikiu vienas. Anyway, renkuosi tarpinį variantą – Mikę Pūkuotuką, kuris sakė: „Kai neturi ką veikti, veikti vis tiek ką nors reikia“.

Papasakok, kokio iššūkio ėmeisi ir kokios buvo jo taisyklės?

Norėjau dažniau užsiimti bėgiojimu. Kažkur perskaičiau apie 100 dienų trukmės iššūkį bėgioti kasdien, bent po minimalų atstumą, tačiau šimtą dienų iš eilės. Jei vieną dieną praleidi, skaičiuoji nuo pradžios.

Per 100 dienų turėtum taip priprasti prie bėgiojimo, kad po to nebereikėtų didelių pastangų kelis kartus per savaitę reguliariai sportuoti. 2

Taisyklės buvo labai paprastos – kasdien nubėgti bent po 1 km, nesvarbu kada, nesvarbu kaip, nesvarbu kur ir nesvarbu su kuo.

Pamaniau, kad man – dideliam valios tinginiui – tai yra idealus iššūkis. Kadangi nereguliariai bėgioju jau kelis metus, buvo poreikis sustiprinti šią priklausomybę.

Kaip sekėsi siekti šio tikslo?

Pradžioje degiau noru parodyti sau, kad galiu lengvai įveikti tokį iššūkį, nes neatrodė sudėtinga kasdien nubėgti kilometrą ar du. Tačiau po pirmos savaitės atsirado nuovargis – tiek fizinis, tiek emocinis.

Norėjosi tiesiog padaryti pertrauką: nebėgti, kai lyja, kai vėsu, kai skauda galvą 3, kai vakarienė per daug soti ir atrodo, kad tikrai negaliu pasijudinti, kai geras oras kviečia į miestą ir norisi išgerti alaus.

Daugybė faktorių kiekvieną dieną trukdė siekti tikslo, tačiau sugebėdavau įveikti save ir nubėgti ne po kilometrą kasdien, bet vidutiniškai penkis.

Iššūkiui įpusėjus ėmė skaudėti sąnarius ir kelias dienas vos įveikdavau 1 km, tačiau pasikonsultavęs su žinovais, ėmiau vartoti maisto papildus ir po kelių dienų vėl buvau pilnas energijos. Vėliau nutraukti iššūkį atrodė neprotinga, kai esi įveikęs 60 – 70 – 80 dienų, likutis atrodo niekingai lengvai įveikiamas!

Kaip jauteisi įveikęs iššūkį? Ar pasiekei tai, ko pradžioje tikėjaisi?

Jaučiausi pakylėtas tiek, kad net sugalvojau surašyti viską Facebook draugams. Dabar galvoju, kad tai nieko ypatingo. Žmonės daro tikrai didelius darbus dėl kitų žmonių, o tai tik kasdienis sportas dėl savęs. Nemanau, kad vertas daug dėmesio.

Ko išmokai ir patyrei savo iššūkio metu?

Supratau, kad pasiryžti lengva, bet dažnai ryžtas eigoje išgaruoja. Valią reikia ugdyti nuolat. Nebuvo taip sunku, kaip įsivaizdavau, todėl ryžčiausi ir 365 dienoms, jei atsirastų pagrįstas poreikis.

Iššūkio metu, nori nenori, daug kas pasikeitė: atsirado pastovesnis ir labiau suplanuotas valgymo laikas, 4 iki visiško minimumo sumažėjo alkoholio vartojimas, 5 geresnis miegas ir žvalesnė diena.

Dabar galėčiau ir toliau kasdien bėgioti, tačiau tam paprasčiausiai nėra poreikio. Taigi ir toliau bėgioju, bet rečiau – kas kelias dienas.

Ar turi kokių patarimų žmonėms, kurie norėtų pakartoti arba pagerinti tavo nuotykį?

Manau, kad iššūkiai neturi būti daromi dėl iššūkių. Jie turėtų būti daromi dėl savęs.

Jei atrodo, kad kažko trūksta ar reikia kažką savyje pagerinti – ugdyti valią ar panašiai – imkitės veiklos, kuri tam tikslui pasiekti atrodo tinkama. 6

Tai kokio iššūkio imsiesi dabar? Ar jau turi idėjų arba slaptų troškimų?

Greitu metu keliausiu į Iraną. Bijau, kad globaliame pasaulyje vis mažiau vietų, kuriose gali patirti kultūrinį šoką, kur gali būti išmestas iš savo komforto zonos, bet tikiu, kad Iranas vis dar yra viena tokių vietų.

Tai ne iššūkis, bet daug kam atrodo keistas pasirinkimas.

Ačiū už pašnekesį, Arnoldai!

Tai štai kaip. Pradedi bėgti ir žiū – jau užsikrėtei ir nebegali liautis. Jau žingsniu arčiau iššūkio.

Tai įkvėpė pabėgioti!

Kriu. Na, o jums, skaitytojai, ačiū, kad buvote su mūsų pašnekovu Arnoldu ir linkiu taip pat išbandyti savo jėgas bėgiojant.

Galbūt ne šimtą dienų ir ne maratoną, tačiau pabandyti. Ir pažiūrėti, kas gi įvyks. Kaip Debesylos beprotiškų tikslų sąraše!


Bėgiojantis,

Paršelis Antanas

P.S. Taip pat rekomenduoju šiuos du patyrusio bėgiko Lino Matulio video apie bėgimą: kaip taisyklingai bėgti ir kaip kvėpuoti bėgiojant!


  1. Camino del Norte.

  2. Čia jaučiu pareigą įspėti mažiau su sportu draugaujančius Debesyliečius, kad tokie iššūkiai, tinkamai nepasiruošus, gali labiau pakenkti sveikatai, nei padėti, todėl rekomenduojama visų pirma pasitarti su profesionaliu treneriu ar šeimos gydytoju ir įsivertinti savo fizines galimybes.

    — Paršelis Antanas.

  3. Mane kamuoja migrena.

  4. Ir pats maistas keitėsi.

  5. Maždaug iki 0,5 l sidro buteliuko per mėn. :)

  6. Tai nebūtinai turi būti bėgiojimas šimtą dienų iš eilės.

10 netikėtos mintys... Prisijunk ir tu!

avatar
Rikiuoti pagal:   naujausius | seniausius | mėgstamiausius
Alfreda
Alfreda

Nuostabus, nuotaikingas ir prasmingas straipsnelis…įkvepia pamąstyti…susikaupti….tapti tvirtesniu….

Danielius Goriunovas
Danielius Goriunovas

Uf. Man rodos Antanas bus mane ne taip kažkaip supratęs. Na, bet užtat interviu man patiko – tebūnie jis Debesyloje!

Indre
Indre

man patiko. ačiū ;)

Expromtu
Expromtu

Šiaip įdomu: o po iššūkio ar sustiprejo priklausomybė bėgiojimui?

tomas
tomas

100 praejo ir nebega toliau ?

omg
omg

wtf…

wpDiscuz